top of page

Co może być ukryte pod farbą?

Tym razem pokaże co może być ukryte pod warstwą farby i który efekt wyszedł lepiej. Ten stolik karciany kupiłam kilka lat temu, kiedy zajmowałam się tradycyjną renowacją mebli. Pokryty był dość grubą warstwą farby i sztucznej patyny. W tym wypadku do usunięcia niechcianej warstwy wybrałam zmywacz który dość dobrze poradził sobie z usunięciem farby. Dla osób które nigdy nie używały zmywacza prośba o szczególną uwagę gdyż jest to bardzo silnie żrący środek.

Zakup stolika był trochę gamblingiem ponieważ nigdzie na powierzchni nie było widać jakie drewno kryje sie pod warstwą farby....

Na moje szczęście stolik został wykonany z litego orzecha, był w bardzo dobrej kondycji i nie było zbyt dużo stolarskich napraw (na szczeście ;). Jedyną rzeczą do naprawy był blat który składał się z dwóch części które rozkleiły się więc trzeba było je ponownie skleić ze sobą.

Po sklejeniu i oczyszczeniu powierzchni pora była na kolejny etap czyli pomalowanie stolika politurą szelakową. Ostatnim elementem była wymiana zielonego materiału nowy.

Voilà

Czasami trudno mi jest podjąć decyzję w której wersji wolę meble, tym razem uważam że niepomalowany farbą wygląda korzystniej :)

ABOUT

Blog o Rustic Life...

Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
No tags yet.
bottom of page